onsdag 26 maj 2010

Tisdag igen...

Kära Sverige,
Den här ukrainaresan är en upplevelse vi sent ska glömma. Höga skorstenar som sprutar ut giftig rök över hela världen väcker lika mycket känslor som det vackra semesterparadis vi befinner oss i nu. Med Svarta havet på ena sidan och vackra berg med små hus på andra. Och resan har bjudit på allt som ska finnas med på ett riktigt äventyr; spänning, glädje, sorg och härlig vänskap.
Det som har förvånat mig mest är hur grönt Ukraina faktiskt är. Jag föreställde mig ett miljöförstörande betongland, men även mitt inne i Kiev så står det träd och buskar överallt. Och här i Yalta ska vi inte tala om den vackra naturen. Det känns som Grekland.
Nu är vi som sagt på väg till en vinodling, och jag måste passa på att tacka Olga, den underbara ukrainskan som har sett till att vår vistelse i Ukraina har blivit ett minne för livet. Massa spännande studiebesök, och möten med FANTASTISKA personer. Men… jag saknar våra svenska toaletter!
Massa kramar från Ukraina,Amanda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar